Congrats to diconium!

Congrats to diconium/the team and congrats to Daniel Grözinger / Parklane Capital for facilitating this transaction!

I think it is a smart move of Volkswagen to increase the level of digital competence/skills not only organically, but to accelerate this development through acquisitions. Hopefully, we will see more of this kind of transactions in the near future #digitaltransformation #digitalcompetence #digitization

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From Scratch 06 | Florian Heinemann teaches how to acquire first users and build a marketing machine

In our sixth #FromScratch masterclass, Florian Heinemann taught our audience how to acquire first users and build a marketing machine when starting a company.

Florian is Europe’s number one online marketing expert. Since 2012, he is a Founding Partner of the operational VC firm Project A Ventures. Prior, he was Managing Director of Rocket Internet. In this role, he was instrumental in building Zalando, Global Fashion Group, and eDarling. Florian has been a business angel and founding investor in close to 100 startups including Trivago, Zalando, Home24, CityDeal, Audibene, Affinitas/eDarling, ClassPass, AdScale, Mimi, Bitbond and Movinga.

In this episode, Florian elaborates together with moderator Christian Miele (Partner at e.ventures) on how to understand who your key customers are and tailor your product around them. He explains why it is key to start collecting business analytics data from day one and find the right approach between quantitative and qualitative marketing.

Full list of topics we discussed with online marketing expert Florian Heinemann in this episode:

[01:21 - 02:36] Introduction

[02:37 - 05:08] How Florian Heinemann got started in online marketing and became an expert

[05:09 - 07:08] What type of marketing person to hire first when you start a company

[07:09 - 09:23] What background your first marketing employee should have

[09:24 - 12:18] Which marketing DNA to go for when starting up

[12:19 - 14:26] How to acquire your first users

[14:27 - 16:57] The budget you need to get started with your marketing efforts

[16:58 - 20:24] What role your product plays in regards to marketing

[20:25 - 22:03] How to use data in marketing

[22:04 - 25:02] How the data approach is different between business models

[25:38 - 29:01] On the relevance and best practices of cohort analysis

[29:02 - 33:29] Important milestones for doing a cohort analysis

[33:30 - 38:45] How branding and qualitative marketing can and need to merge

[38:46 - 41:35] How to hedge your budget and diversify your marketing channels

[41:36 - 44:51] On the comparison between marketing in the past and nowadays

[44:52- 46:47] Outro

ePrivacy is Coming: Mathias Döpfner, Andrus Ansip, Florian Heinemann, Guillaume Liegey | OMR18

“Noch nie hat die Politik für Online-Marketing und digitale Geschäftsmodelle eine so große Rolle gespielt wie aktuell. Wir haben EU-Kommissions-Vizepräsident und Digitalkommissar Andrus Ansip eingeladen. Er soll den digitalen EU-Binnenmarkt voranbringen. Was sagt er zur EU-Datenschutzgrundverordnung und zur ePrivavcy-Verordnung? Ansip, der Kopf hinter der Verordnung, führt live auf der Bühne ein Streitgespräch mit einigen der klügsten Köpfe der Szene. Wo steht Europa im digitalen Wettbewerb? Was müssen wir besser machen? Florian Heinemann, der vier Jahre Geschäftsführer von Rocket Internet war und jetzt u.a. in Vertical Brands investiert, befürchtet negative Auswirkungen der ePrivacy-Verordnung auf die Digital-Wirtschaft. Das will er mit dem EU-Politiker diskutieren, zusammen mit Guillaume Liegey.”

Startup-Finanzierung: Was Investoren wichtig ist (#Folge 43)

“Das Team ist alles – diese Aussage betonen Investoren gerne, wenn sie gefragt werden, was das Wichtigste bei einer Finanzierung ist. Aber ganz so einfach sei es nicht, sagt Florian Heinemann im t3n-Podcast Filterblase. Der Gründer des Venture-Capital-Fonds Project A investiert seit Jahren in Unternehmen und hat schon viele Startups kommen und gehen sehen. Seiner Erfahrung zufolge zählen nicht nur die Gründer an sich: Sie müssen sich auch in dem Markt, in den sie gehen, auskennen.

Im Gespräch mit Lisa Hegemann, stellvertretende Redaktionsleiterin des t3n Magazins, erklärt der Berliner Investor, wann er unangenehm wird, warum von Crowdfunding das falsche Signal ausgeht und wie stark eine Investmententscheidung mit Glauben zusammenhängt.”

Interview über die PLATTFORMÖKONOMIE und ihre Folgen

“Der Project-A-Gründer Florian Heinemann ist einer der führenden Köpfe, wenn es um die Digitalwirtschaft in Deutschland geht. Im Interview spreche ich mit ihm über die Folgen der Plattformökonomie auf Europa und die deutsche Wirtschaft. Außerdem lassen wir die rasante Entwicklung im Online Marketing über die letzten 15 Jahre Revue passieren. Florian beschreibt wie Startups und Mittelständler Strategien entwickeln sollten für eine von Google, Amazon, Facebook und Apple (Gafa) dominierten Marketingwelt. Zu guter letzt gehen wir im Gespräch auch auf die gesellschaftlichen Veränderungen durch diese Entwicklung ein. Wie bereitest Du dich auf die zunehmende Zentralisierung und Automatisierung aller Geschäftsprozesse vor?”